Републички фонд за здравствено осигурање је и у овој тешкој години успео да рационалним управљањем новца српечи пораст дуговања. Као одговорна институција која послује потпуно транспарентно, овом приликом износимо прецизне податке о важнијим задацима који су у протеклих годину дана предузети са циљем да се осигураницима омогући што квалитетније и ефикасније лечење.
Урађено је много тога:
1.Успешно се спроводи Протокол о сарадњи у области снабдевања лековима који је закључен са фармацеутским компанијама, а који обезбеђује уштеду у износу од 10 процената од годишње потрошње за лекове.
2. Закључењем Меморандума о сарадњи са Управом за јавне набавке 31. марта 2011. године унапређен је систем спровођења јавних набавки у области здравственог осигурања (унапређење организације службе, стручно усавршавање лица, континуирана сарадња). Оваквим начином рада и спровођењем централизованих јавних набавки постигнута је контрола набавке предметних добара и услуга. У спроведеним поступцима постигнути су значајни економски ефекти, остварене су јединствене цене уз финансијске уштеде и једнак ниво квалитета набављених добара. Такође је омогућено редовно снабдевање здравствених установа у најкраћим роковима, а у складу са Законом.
3. Први пут после четири године листа лекова проширена је за 238 нових насавременијих препарата за лечење онколошких, кардиолошких, психијатријских и других пацијената. На листу су поред пет цитосатика најновије генерације стављени и савремени антибиотици.
4. Донет је нов Правилник о медицинско-техничким помагалима у чијој изради су учествовали стручњаци за сваку област коју правилник уређује као и чланови удружења пацијената. Правилником је предвиђено - гарантовање квалитета помагала, дужи рокови трајања (управо због бољег квалитета), увођење картице за помагала што значи евиденцију о томе ко је прописао помагало, када, коме, редовни сервис...), да проверу функционалности врши лекар специјалиста, и сл.
5. Донет је Правилник о медицинско-доктринарним стандардима за утврђивање привремене спречености за рад (боловања) којим се врши уједначавање праксе рада лекарских комисија у погледу дужине трајања привремене спречености за рад за исте болести, повреде, односно стања у Србији. Овај акт није постојао и његовим ступањем на снагу доћи ће до једнаког поступањa лекарских комисија код утврђивања привремене спречености за рад која траје „дуже од 30 дана“.
6. Формирана је јединствена листа чекања за кардио-хируршке интервенције и успостављена је сарадња са Универзитетском клиником у Женеви. Осигурана лица која желе да буду стављена на Јединствену листу чекања оперишу се у року од 1-3 месеца. Према сличном моделу, јединствене листе чекања формираћемо и у области офталмологије.
7. Предузете су неопходне мере како би се максимално користили апарати за магнетну резонанцу (прегледи одраслих лица и у дечијим здравственим установама), а РФЗО је изразио спремност да повећа број ВТО о свом трошку.
8. Поред предузетих завршних активности на увођењу модела капитације на примару (модел финансирања примарне здравствене заштите), у области секундарне и терцијарне здравствене заштите започет је пројекат који ће трајати наредних пет година - имплементација система дијагностички сродних група (ДСГ). Дијагностички сродне групе су метода класификације болнички лечених пацијената у групе које имају сличне клиничке специфичности и захтевају сличну потрошњу болничких ресурса. Овим методом постиже се:
1) груписање болнички лечених пацијената;
2) повезивање података о пацијентима са трошковима болнице;
3) поређење обима рада болница узимајући у обзир сложеност случајева које те болнице лече;
4) подизање степена мотивације болница да смање трошкове;
5) унапређење система интерне контроле трошкова;
6) праведнија расподела средставамеђу болницама.
9. Уведен је ред код потрошног уградног материјала у ЗУ јер смо успоставили процедуру пријављивања за баркод бројеве. На тај начин олакшава се управљање залихама овог типа потрошног материјала јер се лакше успоставља ланац евиденције када постоји баркод, смањује се могућност грешке при електронском фактурисању, а смањује се и могућност злоупотребе.
10. У току је увођење система управљања квалитетом ISO 9001:2008 и система менаџмента за безбедност информација ISO/IEC 27001:2005, у циљу изградње ефикасне и ефективне организације.
Приоритет у раду РФЗО и директора, проф. др Александра Вуксановића, и у 2012. години биће да континуирано и предано прати ситуацију у здравству, брзо реагује на потребе осигураника и предузима конкретне и ефикасне мере.